Quandu a pelle invechja, ci hè una diminuzione di a funzione fisiologica. Questi cambiamenti sò indotti da i fattori intrinseci (cronologichi) è estrinsichi (predominamenti indotti da UV). I botanici offrenu beneficii potenziali per cumbatte alcuni di i segni di l'anziane. Quì, rivisemu i botanichi selezziunati è l'evidenza scientifica daretu à e so dichjarazioni anti-aging. I botanici ponu offre effetti antiinflamatori, antioxidanti, idratanti, protettivi UV è altri effetti. Una multitùdine di botanichi sò listati cum'è ingredienti in cusmetichi populari è cosmeceuticals, ma solu uni pochi selezziunati sò discututi quì. Quessi sò stati scelti nantu à a dispunibilità di dati scientifichi, l'interessu persunale di l'autori, è a "popularità" percepita di i prudutti cusmetichi è cosmeceutici attuali. I botanici rivisiuti quì includenu l'oliu d'argan, l'oliu di coconut, crocin, feverfew, tè verde, calendula, granata è soia.
Keywords: botanicu; anti-aging; oliu d'argan; oliu di coccu; crocin; febbre; tè verde; calendula; pomegranate; soia
3.1. Oliu di Argan
3.1.1. Storia, usu, è rivendicazioni
L'oliu d'argan hè endemicu di u Maroccu è hè pruduttu da e sementi di Argania sponosa L. Hà numerosi usi tradiziunali, cum'è in cucina, trattamentu di infizzioni di a pelle, è cura di a pelle è di i capelli.
3.1.2. Composizione è Meccanismu di Azzione
L'oliu d'argan hè cumpostu di 80% di grassu monoinsaturatu è 20% di acidi grassi saturati è cuntene polifenoli, tocoferoli, steroli, squalene è alcool triterpene.
3.1.3. Evidenza scientifica
L'oliu d'argan hè tradiziunale utilizatu in Maroccu per diminuisce a pigmentazione faciale, ma a basa scientifica per sta pretensione ùn era micca capitu prima. In un studiu di u topu, l'oliu d'argan inibisce l'espressione di tirosinasi è dopachrome tautomerase in cellule di melanoma murine B16, risultatu in una diminuzione dipendente da a dose in u cuntenutu di melanina. Questu suggerisce chì l'oliu d'argan pò esse un potente inhibitore di a biosintesi di melanina, ma i prucessi di cuntrollu aleatoriu (RTC) in sughjetti umani sò necessarii per verificà sta ipotesi.
Un picculu RTC di 60 donne post-menopausale suggerì chì u cunsumu di ogni ghjornu è / o l'applicazione topica di l'oliu d'argan diminuinu a perdita di l'acqua transepidermal (TEWL), l'elasticità di a pelle migliorata, basatu annantu à un aumentu di R2 (elasticità grossa di a pelle), R5. (elasticità netta di a pelle), è R7 (elasticità biologica) paràmetri è una diminuzione di u tempu di risonanza (RRT) (una misurazione inversamente ligata à a pelle). elasticità). I gruppi sò stati randomizzati per cunsumà l'oliu d'aliva o l'oliu d'argan. I dui gruppi anu appiicatu l'oliu d'argan solu à u polsu volar left. E misurazioni sò state pigliate da i polsi volari destra è manca. Migliuramenti in l'elasticità sò stati veduti in i dui gruppi nantu à u polsu induve l'oliu d'argan hè stata appiicata topicamente, ma nantu à u polsu induve l'oliu d'argan ùn hè micca appiicatu solu u gruppu chì cunsumu l'oliu d'argan anu aumentu significativu di l'elasticità [31]. Questu hè stata attribuita à l'aumentu cuntenutu antioxidante in l'oliu d'argan cumparatu à l'oliu d'aliva. Hè l'ipotesi chì questu puderia esse duvuta à a so vitamina E è u cuntenutu di l'acidu ferulicu, chì sò cunnisciuti antioxidanti.
3.2. Oliu di coccu
3.2.1. Storia, usu, è rivendicazioni
L'oliu di coccu hè derivatu da u fruttu seccu di Cocos nucifera è hà assai usi, storici è muderni. Hè stata impiegata cum'è un agente di fragranza, pelle è capelli, è in numerosi prudutti cusmetichi. Mentre chì l'oliu di coccu hà numerosi derivati, cumpresu l'acidu di coccu, l'acidu di coccu idrogenatu è l'oliu di coccu idrogenatu, discuteremu di ricerca di ricerca assuciata principarmenti cù l'oliu di coccu vergine (VCO), chì hè preparatu senza calore.
L'oliu di coccu hè statu utilizatu per l'idratazione di a pelle di u zitellu è pò esse benefica in u trattamentu di a dermatite atopica per e so proprietà idratanti è i so effetti potenziali nantu à Staphylococcus aureus è altri microbi di a pelle in i malati atopici. L'oliu di coccu hè statu dimustratu per diminuisce a culunizazione di S. aureus nantu à a pelle di l'adulti cù dermatite atopica in un RTC doppiu cecu.
3.2.2. Composizione è Meccanismu di Azzione
L'oliu di coconut hè cumpostu da 90-95% di trigliceridi saturati (àcitu lauricu, àcitu miristicu, àcitu caprylic, àcitu capric, è àcitu palmiticu). Questu hè in cuntrastu cù a maiò parte di l'olii vegetali / frutti, chì sò principarmenti cumposti di grassu insaturatu. I trigliceridi saturati applicati topicamente funzionanu per idratà a pelle cum'è emolliente appiattendu i bordi curled secchi di i corneociti è riempie i spazii trà elli.
3.2.3. Evidenza scientifica
L'oliu di coccu pò idratà a pelle invechjata secca. Sessanta-dui per centu di l'acidi grassi in VCO sò di lunghezza simile è 92% sò saturati, chì permette un imballaggio più strettu chì risultatu in un effettu occlusivu più grande chì l'oliu d'oliva. I trigliceridi in l'oliu di coccu sò spartuti da lipasi in a flora normale di a pelle à a glicerina è l'acidi grassi. A glicerina hè un humectante putente, chì attrae l'acqua à a capa corneale di l'epidermisa da l'ambiente esternu è i strati di a pelle più profonda. L'acidi grassi in VCO anu un pocu cuntenutu di l'acidu linoleicu, chì hè pertinente postu chì l'acidu linoleicu pò esse irritanti à a pelle. L'oliu di coccu hè superiore à l'oliu minerale in a diminuzione di TEWL in i malati cù dermatite atopica è hè efficace è sicuru cum'è l'oliu minerale in u trattamentu di a xerosi.
L'acidu lauricu, un precursore di a monolaurina è un cumpunente impurtante di VCO, pò avè proprietà antiinflamatorii, puderà modulà a proliferazione di e cellule immune è esse rispunsevuli di alcuni di l'effetti antimicrobichi di VCO. VCO cuntene alti livelli di l'acidu ferulicu è l'acidu p-cumaricu (i dui àciti fenolichi), è l'alti livelli di sti acidi fenolici sò assuciati cù una capacità antioxidante aumentata. L'acidi fenolici sò efficaci contr'à i danni inducati da i UV. In ogni casu, malgradu l'affirmazioni chì l'oliu di coccu pò funziunà cum'è un filtru di u sole, studii in vitro suggerenu chì offre un potenziale di bloccu UV pocu o nuddu.
In più di i so effetti idratanti è antioxidanti, i mudelli animali suggerenu chì VCO pò diminuisce u tempu di guariscenza di ferite. Ci era un nivellu aumentatu di collagenu soluble in pepsina (cross-linking di collagene più altu) in ferite trattate cù VCO cumparatu cù i cuntrolli. L'istopatologia dimustrava a proliferazione di fibroblasti aumentata è a neovascularizazione in queste ferite. Più studii sò necessarii per vede se l'applicazione topica di VCO pò aumentà i livelli di collagene in a pelle umana anziana.
3.3. Crocin
3.3.1. Storia, usu, rivendicazioni
Crocin hè un cumpunente biologicu attivu di u ziferanu, derivati da l'estigma seccu di Crocus sativus L. U ziferanu hè cultivatu in parechji paesi cumpresi l'Iran, l'India è a Grecia, è hè stata utilizata in a medicina tradiziunale per alleviate una varietà di malatie cumpresi depressione, inflammazioni. , malatie di fegatu, è assai altri.
3.3.2. Composizione è Meccanismu di Azzione
Crocin hè rispunsevule per u culore di u ziferanu. Crocin si trova ancu in u fruttu di Gardenia jasminoides Ellis. Hè classificatu cum'è un glucoside carotenoide.
3.3.3. Evidenza scientifica
Crocin hà effetti antioxidanti, prutegge u squalene contra a perossidazione indotta da UV, è impedisce a liberazione di mediatori inflammatorii. L'effettu antioxidante hè statu dimustratu in l'assai in vitro chì dimustranu l'attività antioxidante superiore in paragunà à a Vitamina C. Inoltre, a crocin inibisce a perossidazione di a membrana cellulare indotta da UVA è inibisce l'espressione di numerosi mediatori proinflamatori cumpresi IL-8, PGE-2, IL. -6, TNF-α, IL-1α è LTB4. Diminuisce ancu l'espressione di parechji geni dipendenti da NF-κB. In un studiu cù fibroblasti umani cultivati, a crocin hà ridutta u ROS induvatu da UV, hà prumuvutu l'espressione di a proteina di matrice extracellular Col-1, è hà diminuitu u numeru di cellule cù fenotipi senescenti dopu a radiazione UV. Diminuisce a produzzione di ROS è limita l'apoptosi. Crocin hè statu dimustratu per supprime i viaghji di signalazione ERK / MAPK / NF-κB / STAT in cellule HaCaT in vitro. Ancu se a crocin hà u putenziale cum'è un cosmeceuticu anti-aging, u compostu hè labile. L'usu di dispersioni di lipidi nanostrutturati per l'amministrazione topica hè statu investigatu cù risultati promettenti. Per determinà l'effetti di a crocin in vivo, sò necessarii mudelli animali supplementari è prucessi clinichi randomizzati.
3.4. Feverfew
3.4.1. Storia, usu, rivendicazioni
Feverfew, Tanacetum parthenium, hè una pianta perenne chì hè stata aduprata per parechje scopi in a medicina populari.
3.4.2. Composizione è Meccanismu di Azzione
Feverfew cuntene parthenolide, una lactone sesquiterpene, chì pò esse rispunsevuli di alcuni di i so effetti antiinflamatori, via l'inhibizione di NF-κB. Questa inibizione di NF-κB pare esse indipendente da l'effetti antioxidanti di partenolidi. Parthénolide a également démontré des effets anticancéreux contre le cancer de la peau induit par les UVB et contre les cellules de mélanome in vitro. Sfurtunatamente, parthenolide pò ancu causà reazzioni allergii, vesciche orali è dermatitis allergique di cuntattu. A causa di queste preoccupazioni, hè ora generalmente eliminata prima chì a feverfew hè aghjuntu à i prudutti cusmetichi.
3.4.3. Evidenza scientifica
A causa di e cumplicazioni potenziali cù l'usu topicu di partenolide, certi prudutti cusmetichi attuali chì cuntenenu feverfew usanu partenolide-depleted feverfew (PD-feverfew), chì dicenu esse senza potenziale di sensibilizazione. PD-feverfew pò rinfurzà l'attività endogena di riparazione di l'ADN in a pelle, potenzialmente diminuendu i danni di l'ADN indotti da UV. In un studiu in vitro, PD-feverfew attenuatu a furmazione di perossu di l'idrogenu indotta da UV è diminuite a liberazione di citochine proinflamatorii. Hà dimustratu effetti antioxidanti più forti cà u comparatore, a Vitamina C, è diminuite l'eritema induvatu da UV in un RTC di 12 sugetti.
3.5. Tè verde
3.5.1. Storia, usu, rivendicazioni
U tè verde hè statu cunsumatu per i so benefici per a salute in Cina per seculi. A causa di i so potenti effetti antioxidanti, ci hè un interessu in u sviluppu di una formulazione topica stabile è biodisponibile.
3.5.2. Composizione è Meccanismu di Azzione
U tè verde, da Camellia sinensis, cuntene parechje cumposti bioattivi cù pussibuli effetti anti-aging, cumprese cafeina, vitamini è polifenoli. I polifenoli principali in u tè verde sò catechine, in particulare gallocatechin, epigallocatechin (ECG) è epigallocatechin-3-gallate (EGCG). L'epigallocatechin-3-gallate hà proprietà antioxidanti, fotoprotettive, immunomodulatorii, anti-angiogeniche è antiinflamatorii. U tè verde cuntene ancu quantità elevate di flavonol glycoside kaempferol, chì hè ben assorbita in a pelle dopu l'applicazione topica.
3.5.3. Evidenza scientifica
L'estrattu di tè verde riduce a produzzione intracellulare di ROS in vitro è hà diminuitu a necrosi indutta da ROS. L'epigallocatechin-3-gallate (un polifenolu di tè verde) inibisce a liberazione indotta da UV di perossu di l'idrogenu, supprime a fosforilazione di MAPK, è diminuite a inflamazioni per l'attivazione di NF-κB. Utilizendu a pelle ex vivo da una donna sana di 31 anni, a pelle pretrattata cù l'estrattu di tè biancu o verde hà dimustratu a retenzioni di e cellule di Langerhans (cellule chì presentanu antigenu rispunsevuli di l'induzione di l'immunità in a pelle) dopu l'esposizione à a luce UV.
In un mudellu di mouse, l'applicazione topica di l'estrattu di tè verde prima di l'esposizione UV hà purtatu à diminuite eritema, diminuite l'infiltrazione di i leucociti di a pelle, è diminuite l'attività di mieloperoxidase. Pò ancu inibisce a 5-α-reductase.
Diversi studii chì implicanu sughjetti umani anu evaluatu i beneficii putenziali di l'applicazione topica di tè verde. L'applicazione topica di una emulsione di tè verde inibisce a 5-α-reductase è hà purtatu à una diminuzione di a dimensione di microcomedone in acne microcomedonal. In un picculu studiu umanu split-face di sei settimane, una crema chì cuntene EGCG diminuì l'espressione di u factor 1 α (HIF-1α) inducible da l'ipoxia è u fattore di crescita endoteliale vascular (VEGF), chì mostra u putenziale di prevene i telangiectasie. In un studiu doppiu cecu, sia tè verde, tè biancu, o veiculu solu hè statu appiicatu à i glutei di 10 vuluntarii sani. A pelle hè stata poi irradiata cù una dosa minima di erythema (MED) di 2 × di UVR simulatu da u sole. Biopsie di a pelle da questi siti dimustratu chì l'applicazione di l'estrattu di tè verde o biancu puderia riduce significativamente l'esaurimentu di e cellule di Langerhans, basatu annantu à a pusitivita CD1a. Ci era ancu una prevenzione parziale di u dannu di l'ADN oxidativu induvatu da UV, cum'è evidenza da i livelli diminuiti di 8-OHdG. In un studiu diversu, 90 vuluntarii adulti sò stati randomizzati in trè gruppi: Nisun trattamentu, tè verde topicu, o tè biancu topicu. Ogni gruppu hè statu ancu suddivisu in diversi livelli di radiazione UV. U fattore di prutezzione solare in vivo hè stata trovata à circa SPF 1.
3.6. Marigold
3.6.1. Storia, usu, rivendicazioni
La calendula, Calendula officinalis, hè una pianta aromatica fiorita cù pussibulità terapeutiche potenziali. Hè stata aduprata in a medicina populari in l'Europa è in i Stati Uniti com'è medicamentu topicu per brusture, contusioni, tagli è rashes. Marigold hà ancu dimustratu effetti anticanceru in mudelli murini di cancru di a pelle non melanoma.
3.6.2. Composizione è Meccanismu di Azzione
I cumpunenti chimichi principali di i marigolds sò steroidi, terpenoidi, alcoli triterpeni liberi è esterificati, acidi fenolici, flavonoidi è altri composti. Ancu s'ellu un studiu hà dimustratu chì l'applicazione topica di l'estratto di calendula pò diminuite a gravità è u dulore di a dermatite da radiazione in i pazienti chì ricevenu a radiazione per u cancer di u pettu, altri prucessi clinichi ùn anu dimustratu nisuna superiorità in paragunà cù l'applicazione di crema aquosa sola.
3.6.3. Evidenza scientifica
Marigold hà un putenziale antioxidante dimustratu è effetti citotossichi nantu à e cellule cancerose umane in un mudellu in vitro di cellule di a pelle umana. In un studiu separatu in vitro, una crema chì cuntene l'oliu di calendula hè stata evaluata per spettrofotometria UV è hà trovu un spettru d'assorbanza in a gamma di 290-320 nm; questu hè stata presa per significà chì l'applicazione di sta crema offre una bona prutezzione di u sole. Il est toutefois important de noter qu'il ne s'agissait pas d'un test in vivo qui a calculé la dose minimale d'érythème chez des volontaires humains et qu'on ne sait pas comment cela se traduirait dans les essais cliniques.
In un mudellu murinu in vivo, l'estrattu di calendula hà dimustratu un forte effettu antioxidante dopu l'esposizione UV. In un studiu diversu, chì implicava i ratti albini, l'applicazione topica di l'oliu essenziale di calendula diminuì u malondialdehyde (un marcatore di stress oxidativu) mentre aumentendu i livelli di catalase, glutathione, superoxide dismutase è l'acidu ascorbic in a pelle.
In un studiu single-blind di ottu settimane cù 21 sughjetti umani, l'applicazione di crema di calendula à e guance hà aumentatu a stretta di a pelle, ma ùn hà micca avutu effetti significativi nantu à l'elasticità di a pelle.
Una limitazione potenziale à l'usu di calendula in cusmetichi hè chì a calendula hè una causa cunnisciuta di dermatite allergique di cuntattu, cum'è parechji altri membri di a famiglia Compositae.
3.7. Pomegranate
3.7.1. Storia, usu, rivendicazioni
Pomegranate, Punica granatum, hà un putenziale antioxidante potente è hè stata utilizata in parechji prudutti cum'è antioxidante topicu. U so altu cuntenutu antioxidante face un ingredientu potenziale interessante in formulazioni cosmetichi.
3.7.2. Composizione è Meccanismu di Azzione
I cumpunenti biologicu attivi di a grana sò tannini, antociani, acidi ascorbic, niacina, potassiu è alcaloidi piperidine. Questi cumpunenti biologicamente attivi ponu esse estratti da u sucu, sementi, scorcia, cortezza, radice, o stem di a grana. Certi di sti cumpunenti sò pensati à avè effetti antitumorali, antiinflamatori, antimicrobichi, antioxidanti è fotoprotettivi. Inoltre, a grana hè una fonte potente di polifenoli. L'acidu ellegicu, un cumpunente di l'extracte di grana, pò diminuisce a pigmentazione di a pelle. A causa di esse un ingredientu anti-aging promettente, parechji studii anu investigatu metudi per aumentà a penetrazione di a pelle di stu compostu per l'usu topicu.
3.7.3. Evidenza scientifica
L'estrattu di fruttu di pomegranate prutege i fibroblasti umani, in vitro, da a morte cellulare induva da UV; prubabilmente per via di l'attivazione diminuita di NF-κB, downregulation of proapoptotic casspace-3, è crescita di a riparazione di l'ADN. Dimostra l'effetti di promozione anti-tumore in vitro è inibisce a modulazione indutta da UVB di i percorsi NF-κB è MAPK. L'applicazione topica di l'estrattu di scorza di grenade diminuisce a COX-2 in a pelle di porcina fresca estratta, risultatu in effetti antiinflamatori significativi. Ancu l'acidu ellegicu hè spessu pensatu per esse u cumpunente più attivu di l'extracte di grana, un mudellu murinu hà dimustratu una attività antiinflamatoria più alta cù l'estrattu di scorza di grana standardizati cumparatu cù l'acidu ellegicu solu. L'applicazione topica di una microemulsione di extracte di grana cù un surfactant polysorbate (Tween 80®) in un paragone di 12 settimane di split-face cù 11 sughjetti, hà dimustratu una diminuzione di melanina (per via di l'inibizione di tirosinasi) è una diminuzione di eritema cumparatu cù u cuntrollu di u veiculu.
3.8. Soia
3.8.1. Storia, usu, rivendicazioni
A soia hè un alimentu d'alta proteina cù cumpunenti bioattivi chì ponu avè effetti anti-aging. In particulare, a soia sò ricchi in isoflavoni, chì ponu avè effetti anticarcinogenic è effetti estrogenu per via di a struttura difenolica. Questi effetti simili à l'estrogenu puderanu cumbatte alcuni di l'effetti di a menopause nantu à l'anziane di a pelle.
3.8.2. Composizione è Meccanismu di Azzione
A soia, da Glycine maxi, hè riccu in proteine è cuntene isoflavoni, cumprese gliciteina, equol, daidzein è genisteina. Questi isoflavoni, ancu chjamati fitoestrogeni, ponu avè effetti estrogeni in l'omu.
3.8.3. Evidenza scientifica
A soia cuntene parechje isoflavoni cù potenziali benefici anti-aging. Frà altri effetti biologichi, a gliciteina dimostra effetti antioxidanti. I fibroblasti dermali trattati cù glycitein anu dimustratu a proliferazione cellulare è a migrazione aumentata, sintesi aumentata di i tipi di collagene I è III, è diminuite MMP-1. In un studiu separatu, l'estrattu di soia hè stata cumminata cù l'estratto di haematococcus (alga d'acqua dolce ancu ricca in antioxidanti), chì regulava l'ARNm MMP-1 è l'espressione di prutezione. Daidzein, una isoflavone di soia, hà dimustratu effetti anti-rughe, schiarite di a pelle è idratanti. Diadzein pò funziunà attivendu l'estrogenu-receptor-β in a pelle, risultatu in una espressione rinfurzata di antioxidanti endogeni è diminuite l'espressione di i fatturi di trascrizzione chì portanu à a proliferazione è a migrazione di i keratinocyte. L'equol isoflavonoide derivatu da a soia hà aumentatu u collagenu è l'elastina è diminuite i MMP in a cultura cellulare.
Studi murini supplementari in vivo dimustranu una diminuzione di a morte di e cellule indotta da UVB è una diminuzione di u spessore epidermicu in e cellule dopu l'applicazione topica di estratti di isoflavone. In un studiu pilotu di 30 donne in postmenopausa, l'amministrazione orale di l'estrattu d'isoflavone per sei mesi hà risultatu in un gruixu epidermicu aumentatu è un aumentu di u collagene dermali cum'è misurata da biopsie di a pelle in spazii protetti da u sole. In un studiu separatu, l'isoflavoni di soia purificati inibite a morte di i cheratinociti induvati da UV è diminuite TEWL, u spessore epidermicu è l'eritema in a pelle di u topu esposta à UV.
Un RCT prospective double-blind di 30 donne di 45-55 anni paragunò l'applicazione topica di estrogenu è genistein (isoflavone di soia) à a pelle per 24 settimane. Ancu s'è u gruppu chì applicà l'estrogenu à a pelle hà avutu risultati superiori, i dui gruppi anu dimustratu un aumentu di u collagene faciale di u tipu I è III basatu nantu à biopsie di a pelle di a pelle preauricular. L'oligopeptidi di soia ponu diminuite l'indici di eritema in a pelle esposta à UVB (avantbracciu) è diminuite e cellule sunburnt è i dimeri di ciclobutene pyrimidine in cellule di prepuzio irradiate da UVB ex vivo. Un prucessu clinicu randomizatu di 12 settimane cuntrullatu da u veiculu in doppia cieca chì implica 65 sughjetti femminili cù fotodannu moderatu di a faccia dimustrava una migliione in a pigmentazione mottled, blotchiness, dullness, fine lines, texture di a pelle, è u tonu di a pelle cumparatu cù u veiculu. Inseme, questi fattori puderanu offre potenziali effetti anti-invecchiamento, ma sò necessarii prucessi clinichi randomizzati più robusti per dimustrà bè u so benefiziu.
4. Discussione
I prudutti botanichi, cumpresi quelli discututi quì, anu potenziale effetti anti-aging. I meccanismi di i botanici anti-aging includenu u putenziale di scavenging radicali liberi di l'antioxidanti applicati topicamente, a prutezzione di u sole aumentata, l'idratazione di a pelle aumentata, è effetti multipli chì portanu à una crescita di a furmazione di collagene o una diminuzione di a rottura di u collagene. Certi di sti effetti sò modesti in paragunà cù i farmaci, ma questu ùn scontà u so benefiziu potenziale quandu s'utilice in cunghjunzione cù altre misure cum'è l'evitazione di u sole, l'usu di filtri solari, l'idratazione di ogni ghjornu è u trattamentu medico prufessiunale adattatu di e cundizioni di a pelle esistenti.
Inoltre, i botanichi offrenu ingredienti biologicamente attivi alternativi per i pazienti chì preferanu aduprà solu ingredienti "naturali" nantu à a so pelle. Ancu s'è questi ingredienti si trovanu in a natura, hè impurtante per enfatizà à i pazienti chì questu ùn significa micca chì questi ingredienti anu zero effetti avversi, in fattu, assai prudutti botanichi sò cunnisciuti per esse una causa potenziale di dermatite allergii di cuntattu.
Siccomu i prudutti cusmetichi ùn necessitanu micca u listessu livellu di evidenza per pruvà l'efficacità, hè spessu difficiule di determinà se l'affirmazioni di l'effetti anti-aging sò veri. Parechje di i botanichi listati quì, però, anu potenziale effetti anti-aging, ma sò necessarii prucessi clinichi più robusti. Ancu s'ellu hè difficiule di predichendu cumu questi agenti botanichi beneficaranu direttamente i pazienti è i cunsumatori in u futuru, hè assai prubabile chì per a maiò parte di sti botanichi, formulazioni chì l'incorporanu cum'è ingredienti cuntinueghjanu à esse introdutte cum'è prudutti di cura di a pelle è si mantenenu un largu margine di sicurezza, una alta accettabilità di u cunsumadore è un prezzu ottimale, fermanu parte di e rutina di cura di a pelle regulare, chì furnisce benefici minimi à a salute di a pelle. Per un numeru limitatu di sti agenti botanichi, però, un impattu più grande à a pupulazione generale pò esse ottenuta da rinfurzà l'evidenza di a so azzione biologica, per mezu di saggi standard di biomarcatori d'alta produzzione è dopu sottumettendu i miri più promettenti à teste cliniche.
Tempu di Post: 11-May-2023